پژوهشی در شاهنامه فردوسی

پژوهشی در شاهنامه فردوسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید احسان واعظی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

پژوهشی در شاهنامه فردوسی زمان خواستار پیدایش یک تاریخ، یک داستان حماسی ویک اثر ق هرمان پرور ملی بود. تقریبآ ٣۶۵ سال میگذشت که سلطۀ فرهنگ بیگانه و زبان تازی، مردم را از زبان و فرهنگ شان جدا و بیگانه ساخته بود. مردم خواستار تجدید تاریخ و زبان وآداب و سنن و فرهنگ و بالآخره استقلال خویش بودند و نمی خواستند مثل مردم مصر وشام و غیره برای همیشه ازآداب و سنن و رسوم و ملیت و دیگرامتیازات فرهنگی خویش محروم و جدا گردند. این بود که میهن پرستان این خطه یعنی خراسان باستان، فداکاری ها نمودند و قربانیها دادند و هزاران مشقات را متحمل گردیدند تا اینکه توانستند پس ازقرنها، زبان وادب ورسوم و فرهنگ ملی و استقلال میهنی خویش را زنده بسازند. کلمات کلیدی: شاهنامه فردوسی، کتاب شاهنامه، شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی، داستان حماسی شاهنامه، تاریخ شاهنامه، برچسب‌ها: شاهنامه فردوسی، کتاب شاهنامه، شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی، داستان حماسی شاهنامه، تاریخ شاهنامه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری