مغولان در ایران

مغولان در ایران

  • 3.0 (4 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بهمن انصاری
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

مغولان در ایران « مغولان در ایران » اثری‌است گرانسنگ از بهمن انصارى. این کتاب یکی از نخستین کتب تاریخی است که با شیوه خاص بهمن‌ انصاری، یعنی «بررسی ِتاریخی در عصر ِتکنولوژی»به رشته تحریر در آمده است. نویسنده در مقدمه کتاب تعریف خود از تاریخ را اینگونه بیان می‌کند: تاریخ و مطالعه‌تاریخ دیگر نه یک سرگرمی برای مفتخر گشتن به گذشته، بلکه یک علم مهم برای بررسی رویدادهای پیشین و بهره‌گیری از تجربیات تلخ و شیرین شکست‌ها و پیروزی‌ها، برای  ساخت فردای بهتر است. بهمن‌انصاری در این کتاب در کنار ذکر رویدادها از جمله، پرداختن دقیق به مقاومت‌های سلطان‌جلال‌الدین‌خوارزمشاه، سنت‌شکنی کرده و با کنار گذاشتن «مطالعه سنتی ِرویدادهای عصر مغول»، این‌بار با دید یک «مورخ ِمدرن ِعصر ِتکنولوژی» و به ‌دور از احساسات ملی/مذهبی، این برهه از تاریخ را به نقد کشیده و با بازیابی «نکات ِمثبت ِحضور ِمغولان در ایران»، به بررسی پیامدهای بعدی آن و «فردای بهتری که به واسطه پذیرفتن این گذرگاه ِسخت، نصیب آینده کشور شد»، پرداخته است. فصل هاى این کتاب شامل موارد زیر است:      از یورش عرب تا یورش مغول      چنگیز‌خان       سلطان‌جلال‌الدین‌خوارزمشاه      حکومت‌ایرانی/مغولی؛ ایلخانان‌مغول و وزرای‌ایرانی      سقوط بغداد کلمات کلیدی: دانلود کتاب تاربخی، تاریخ ایران، تاریخ مغولان، حضور مغولان در ایران، حمله چنگیز خان به ایران، حکومت ایلخانیان، تاریخ حکومت در ایران، برچسب‌ها: دانلود کتاب تاربخی، تاریخ ایران، تاریخ مغولان، حضور مغولان در ایران، حمله چنگیز خان به ایران، حکومت ایلخانیان، تاریخ حکومت در ایران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری