مجموعه اشعار خسرو گلسرخی

مجموعه اشعار خسرو گلسرخی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : خسرو گلسرخی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

مجموعه اشعار خسرو گلسرخی خسرو گلسرخی (زاده ۲ بهمن ۱۳۲۲ در رشت - درگذشت ۲۹ بهمن ۱۳۵۲) شاعر و نویسنده‌ی مارکسیست است. او در سال ۱۳۴۷ سردبیر بخش هنری روزنامه کیهان بود. گلسرخی از جمله روشنفکران آن دوران بود که از جنبش های چریکی حمایت می کرد. گلسرخی به همراه گروهی دیگر در سال ۱۳۵۱ به اتهام طرح ترور ولیعهد بازداشت شدند. گلسرخی در دادگاهی که به صورت زنده پخش شد از عقاید مارکسیستی و انقلابی خود دفاع کرد. با حکم دادگاه او و کرامت‌الله دانشیان اعدام شدند. گلسرخی در قطعه ۳۳ بهشت زهرا دفن شده است. پس از انقلاب مجموعه اشعاری از او با نام "خسته تر از همیشه" و "ای سرزمین من" منتشر شد. کلمات کلیدی: دانلود pdf شعر، دانلود شعر، دانلود مجموعه شعر، دانلود کتاب شعر، شعر نو، اشعار خسرو گلسرخی، مجموعه اشعار گلسرخی، شعر انقلابی، برچسب‌ها: دانلود pdf شعر، دانلود شعر، دانلود مجموعه شعر، دانلود کتاب شعر، شعر نو، اشعار خسرو گلسرخی، مجموعه اشعار گلسرخی، شعر انقلابی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری