آب های خسته

آب های خسته

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمود کیانوش
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

آب های خسته محمود کیانوش، شاعر، داستان نویس و منتقد ادبی معاصر، به جای اینکه برای نشر جدید کتاب «آبهای خسته» معرّفیِ کوتاهی بنویسد، و در این معرّفی دربارۀ شعرهای این مجموعه چیزی بگوید یا توضیحی بدهد، این پارۀ کوتاه از فصل «حدوثِ شعر» در کتابِ «شعر، زبان کودکی انسان» را می آورد: «شاعر که ذهنش در کشفِ حقیقتهای نهفته در باطنِ همه چیز ورزیدگی یافته است، قلم به دست در پشتِ میز خود، در انتظار آمدنِ شعر نمی نشیند. شعر مهمانی نیست که هرگاه شاعر او را دعوت به آمدن کرد، درِ خانۀ ذهن شاعر را بکوبد. شعر آشنای دیرینی است که ناگهان پیدایش می شود. در کجا و چه وقت؟ در همه جا و هر وقت. فقط شاعرِ واقعی این آمادگی را دارد که در نخستین نگاه، «او» را در دیدن یا شنیدنِ چیزی بیدرنگ بازبشناسد، و او را از میان جمعیتِ انبوهِ تصویرها و اندیشه ها بیرون بکشد و دست او را محکم در دست بگیرد و او را به خانۀ ذهن ببرد و با تأمّل و تخیّل از او پذیرایی کند، و آنگاه «شعر» پیامِ خود را در مکاشفۀ آشنایی و دلبستگی به «شاعر» بدهد. آن لحظه ای که شاعر با نگاهی چهرۀ شعر را باز می شناسد، لحظۀ حدوث است.» و آنوقت می گوید: «شعر من، شعرِ حدوثی است، توضیح ندارد، و با صدای درونیِ خواننده در ذهنِ خواننده «حدوثِ دوباره» پیدا می کند و در نتیجه شعرِ من، شعرِ خواننده می شود. این خصوصیتِ شعری است که به آن شعرِ جهانی می گویند.» کلمات کلیدی: دانلود pdf کتاب های محمود کیانوش، دانلود شعر، شعر معاصر، دانلود کتاب شعر نوین، شعر اجتماعی، اندیشه های محمود کیانوش، برچسب‌ها: دانلود pdf کتاب های محمود کیانوش، دانلود شعر، شعر معاصر، دانلود کتاب شعر نوین، شعر اجتماعی، اندیشه های محمود کیانوش
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری