یزدگرد آخرین پادشاه نگون بخت ساسانی

یزدگرد آخرین پادشاه نگون بخت ساسانی

  • 1.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عباس احمدی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

یزدگرد آخرین پادشاه نگون بخت ساسانی یزدگرد سوم سی و چهارمین و آخرین پادشاه ساسانی، پسر شهریار و نوهٔ خسرو پرویز و همسر محبوبش شیرین بود. در سال ۶۳۲ میلادی چون کسی از خانوادهٔ سلطنتی باقی نمانده بود، او را پیدا کرده و بر تخت نشاندند. به قولی هنگام بر تخت نشستن ۲۱ سال داشت و به مدت بیست سال پادشاهی کرد. با بپادشاهی رسیدن یزدگرد، بعد از چندین سال‌آشوب و تفرقه، سرانجام آرامش به ایران بازگشت و همه به اطاعت او درآمدند. حمله اعراب به ایران در زمان پادشاهی او رخ‌داد که به تسخیر تیسفون و تقریباً سراسر قلمرو ساسانیان و شکست و آوارگی یزدگرد انجامید. یزدگرد در نتیجهٔ خیانت گروهی از زیردستانش در پیرامون مرو در آسیابی کشته‌شد. کلمات کلیدی: دانلود کتاب تاریخی، تاریخ ایران، ایران قبل از اسلام، تاریخ ایران باستان، تیسفون، حمله اعراب به ایران، خسرو پرویز، سلسله ساسانی، قلمرو ساسانیان، مرگ یزدگرد، ورود اسلام به ایران، پادشاهان ساسانی، یزدگرد سوم، برچسب‌ها: دانلود کتاب تاریخی، تاریخ ایران، ایران قبل از اسلام، تاریخ ایران باستان، تیسفون، حمله اعراب به ایران، خسرو پرویز، سلسله ساسانی، قلمرو ساسانیان، مرگ یزدگرد، ورود اسلام به ایران، پادشاهان ساسانی، یزدگرد سوم
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • منتصر صالح كاظم
    (15:23)   1402/10/26
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    كتاب قيم جدا ومفيد

بارگزاری