حدیث تشبیه

حدیث تشبیه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : میر حامد حسین
  • مترجم : مرتضی نادری
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

حدیث تشبیه امام" نزد دانشمندان مسلمان، جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله در ریاست عامّه امور دین و دنیای مسلمین است و پیروی از او بر همه امّت واجب. در این میان، روشن است که پیامبر درآگاهی از دین و عمل به آن ، افضل افراد امّت است و از همین رو، جانشین او نیز باید درعلم و عمل، ازتمام افراد امّت "افضل" باشد. "حدیث تشبیه" یکی از احادیث بسیاری است که در آن ، افضل افراد امّت پس از پیامبر صلی الله علیه و آله از زبان آن حضرت معرفی شده؛ حدیثی که نشان می دهد، کمالات پراکنده در پیامبران الهی؛ یکجا در امیر مومنان علی علیه السلام فراهم آمده است. حدیث تشبیه را شماری از صحابه پیامبر صلی الله علیه و آله و پس از آنان، گروهی از تابعان و سپس ، دانشمندان مسلمان از سده های آغازین تاکنون، روایت کرده اند. کلمات کلیدی: میر حامد حسین هندی، حدیث تشبیه، حدیث، امام معصوم، برابری با پیامبران، علم حدیث، قرآن و حدیث، برچسب‌ها: میر حامد حسین هندی، حدیث تشبیه، حدیث، امام معصوم، برابری با پیامبران، علم حدیث، قرآن و حدیث
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری