اندیشه های پنهان

اندیشه های پنهان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علاءالدین اسکندری
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

اندیشه های پنهان این کتاب به ادعای خود نویسنده برگرفته از افکار مرحوم صفایی حائری است؛ اما در عین این‌که همیشه آب سرچشمه زلالی و خنکای بیش‌تری دارد این کتاب دو وجه تمایز دارد. یکی این‌که قلم این نویسنده فراخ‌تر و بازتر به طرح برخی مسائل می‌پردازد و فهم مسائل را ساده‌تر کرده است و دوم این‌که این کتاب سیر متفاوت و تدوین متفاوتی دارد و برای ورود به آثار و اندیشه‌های بلند مرحوم صفایی، گام مناسبی می‌تواند باشد. نویسنده در مقدمه یادداشتی دارد با عنوان «زندگی بی‌حاصل» که در آن اشاره دارد به لزوم داشتن یک هدف مشخص و یک نقشه مشخص در زندگی و این‌که نبود این دو، چقدر سرگردانی و تکرار را برای‌مان فراهم می‌کند. سپس در آغاز فصل اول به معرفی انواع دین می‌پردازد و پس از آن به طرح کلی دین اصیل وارد می‌شود و ویژگی‌های آن را برمی‌شمرد. در فصل دوم هم به طرح این سوال‌ها که «چرا سوال کنیم؟» و «چگونه سوال کنیم؟» می‌پردازد و پس از آن روش شناخت... کلمات کلیدی: انتشارات لیله القدر، حیات معنوی انسان، دین شناسی، احکام، اصل توحید، درک هستی، آزادی انسان، خود شناسی، ضرورت ولایت، علی صفایی حائری، برچسب‌ها: انتشارات لیله القدر، حیات معنوی انسان، دین شناسی، احکام، اصل توحید، درک هستی، آزادی انسان، خود شناسی، ضرورت ولایت، علی صفایی حائری
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری