در پیرامون روان

در پیرامون روان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

در پیرامون روان کتاب پیرامون روان یکی از پر ارجترین و گرانبهاترین کتابهاییست که درباره یکی از دشوارترین زمینه های شناخت آدمی نوشته شده، در زمینه چیزیست که از دو هزار و پانصد سال باز کسانی مانند افلاطون و ارسطو و ابن سینا و خواجه نصیرالدین طوسی و مانندهای آنان، به آن پرداخته و نتوانسته اند چیستان آنرا بگشایند. از سوی دیگر دانشمندانی مانند فروید و یونگ و دیگران که بنیادگزاران روانشناسی میباشند نتوانسته اند جدایی میان تن و جان و روان را نیک دریابند و آنرا آنچنانکه در متن کتاب آمده بزندند (شرح دهند) ولی شادروان کسروی چیستان را گشوده و با ساده ترین زبان، جدایی آدمیان را از دیگر جانداران نشانداده که اگر راستی را بخواهیم روانشناسی نوین بدون اینها ارجی نتواند داشت و دشواری را از میان نتواند برداشت. پس جا دارد که دانشمندان و پژوهندگان به آن پروا (توجه) کرده، با اندیشه آنرا بخوانند و بدون اینکه تعصب جلوی دیدگان آنان را بگیرد، دانشمندانه و پاکدلانه به داوری پردازند. مکتب کسروی که بنام پاکدینی خوانده میشود و این داستان روان یکی از پایه های آن میباشد، بر خلاف تبلیغاتی که دشمنان آن کرده اند مذهب یا کیش نیست پاکدینی یکراه نوین زندگانیست. راهیست که همپای دانش است و بلکه چیزی هم فزونتر از آن دارد و در خور آنست که دانشمندان آنرا بررسی کرده بگفتگو گزارند. ما که شاگردان کسروی هستیم باور داریم که بن بست کنونی جهان که با پذیرفتن و گسترش پاکدینی باز خواهد شد و آن راهنمایی و هدیه ای که شرق به غرب میتواند بدهد، این اندیشه ها میباشد. همچنین باور داریم که اگر کینه ها و خودخواهیها از میان برود و اندیشمندان ایران پندار مذهبی بودن مکتب کسروی را به کنار گزارند به حقایقی دست می یابند که در جای دیگر به آن دسترسی نیست. اینها ادعا نیست و کتابهای پاکدینی خود بهترین گواه راستی این سخن میباشد. کلمات کلیدی: زندگی نامه احمد کسروی، اسلام، اعتقادات کسروی، روان، فکر آدم، ذهن انسان، برچسب‌ها: زندگی نامه احمد کسروی، اسلام، اعتقادات کسروی، روان، فکر آدم، ذهن انسان
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری