پیام قرآن - جلد 9

پیام قرآن - جلد 9

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آیت الله مکارم شیرازی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

پیام قرآن - جلد 9 این کتاب به سبک تازه اى در زمینه «تفسیر موضوعى» نگاشته شده و یک دوره کامل معارف و عقاید است که به صورت کتاب درسى یا کمک درسى در بعضى دانشگاه ها درآمده است. این مجموعه به زبان عربى نیز به نام «نفحات القرآن» چاپ و منتشر شده است. مولف این کتاب ناصر مکارم شیرازی و جمعی از فضلا و دانشمندان می باشند. اشاره مسأله ولایت و رهبرى بطور کلى، و امامت به معنى جانشینى پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله)بطور خاص، از مهم ترین مباحث عقیدتى و تفسیرى و روایى در تاریخ اسلام است و در طول تاریخ طولانى اسلام درباره هیچ مسأله اى به مقدار این مسأله سخن گفته نشده است. متأسفانه گاه این مسأله از میدان سخن و بحث و استدلال فراتر رفته و به میدان هاى نبرد و جنگهاى خونین کشیده شده است، و به گفته بعضى از متکلمان « ما سُلَّ فى الاِسلامِ سَیْف کَما سُلِّ فِى الاِمامَة»: «شمشیرى در اسلام کشیده نشده است همانند شمشیرى که در مورد ولایت و امامت کشیده شد»! به همین دلیل این بخش از عقاید اسلامى بیش از همه رشد و نمو کرده، و بیشترین کتاب درباره آن نوشته شده، وتقریباً تمام زوایاى آن براى آنها که مى خواهند مطالعات دقیق و تحقیقى داشته باشند مورد بحث قرار گرفته است، هر چند در میان آنها بحث هاى غیر منطقى، تفرقه انگیز، و تعصب آمیز نیز فراوان به چشم مى خورد. وظیفه ما در چنین مسأله مهم و حساس و گسترده انجام امور زیر است: 1ـ جدا ساختن بحث هاى منطقى و اصولى از غیر منطقى، و بحث هاى مستدل و تحقیقى از تعصب آمیز، و تکیه کردن بر کتاب و سنت قطعى، و دلیل عقل و سپس تنظیم آن. 2ـ تطبیق مسائل مربوط به امامت بر ولایت و رهبرى که از شاخه ها و فروع ولایت الهیه معصومین(علیهم السلام) و رهبرى آنها است. 3ـ با توجه به اینکه هدف اصلى ما در این بحث تفسیرى، روشن ساختن این مسأله از دیدگاه قرآن است، لازم است تحقیق و تفسیر دقیق ترى روى آیات مربوط به امامت بشود. به گفته بعضى از محققان: مسأله امامت تنها مسأله دیروز ما نیست، مسأله امروز جهان اسلام و مسأله رهبرى امت است که عامل بقاء و استمرار نبوت، و مسأله سرنوشت اسلام است. (1) البته نخست به سراغ مسأله رهبرى در کل جهان هستى، و بعد در جهان انسانیت، و سپس رهبرى امامان معصوم(علیهم السلام) و در نهایت مسأله حکومت و رهبرى نایبان آنها مى رویم، ولى قبلا ذکر چند امر، ضرورى به نظر مى رسد. کلمات کلیدی: آیت الله العظمی مکارم شیرازی، تفسیر قرآن، صفات جمال و جلال در قرآن کریم، تفسیر نمونه موضوعی، دانلود جلد 9 پیام قرآن، دانلود کتاب تفسیر، مذهبی، برچسب‌ها: آیت الله العظمی مکارم شیرازی، تفسیر قرآن، صفات جمال و جلال در قرآن کریم، تفسیر نمونه موضوعی، دانلود جلد 9 پیام قرآن، دانلود کتاب تفسیر، مذهبی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری