پیام قرآن - جلد 8

پیام قرآن - جلد 8

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آیت الله مکارم شیرازی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

پیام قرآن - جلد 8 این کتاب به سبک تازه اى در زمینه «تفسیر موضوعى» نگاشته شده و یک دوره کامل معارف و عقاید است که به صورت کتاب درسى یا کمک درسى در بعضى دانشگاه ها درآمده است. این مجموعه به زبان عربى نیز به نام «نفحات القرآن» چاپ و منتشر شده است. مولف این کتاب ناصر مکارم شیرازی و جمعی از فضلا و دانشمندان می باشند. پیشگفتار ... «تفسیر ترتیبى» این مزایا را دارد: جایگاه هر آیه را با زمان و مکان نزولش، با آیات قبل و بعدش، با قرائن داخلى و خارجى آن روشن مى سازد که بدون اینها فهم دقیق معناى آیه ممکن نیست. به تعبیر دیگر تفسیر ترتیبى، هر آیه اى را درست در جاى خود مى بیند، و رابطه آن را با حیات جامه اسلامى و پیشرفت و تکامل آن در نظر مى گیرد، و این رابطه مسائل زیادى را کشف مى کند. در حالى که در تفسیر موضوعى، آیات از شکل حوادث عینى و جزیى در آمده شکل کلّى به خود مى گیرد و از جایگاه خود تا حّدى دور مى شود ولى در عوض، تفسیر موضوعى امتیازات مهّم زیر را دارد: 1. ابعاد پراکنده یک موضوع را که در ایات مختلف آمده در کنار هم قرار مى دهد و موضوعات را به صورت چند بعدى و جامع مى نگرد و طبعاً حقایق تازه اى از آن کشف مى کند. 3. ابهاماتى که در بدو نظر در بعضى از آیات قرآن به چشم مى خورد با توّه به اصل اساسى« القرآن نفسّر بعضه بعضاً» (آیات قرآن یکدیگر را تفسیر مى کنند) برطرف مى سازد. 3. جهان بنینى اسلام، و بطور کلّى نگرش آن را در هر مسأله و هر موضوع آشکار مى سازد. 4. بسیارى از اسرار نهفته قرآن را تنها با روش تفسیر موضوعى مى توان آشکار ساخت و به ژرفاى ایات آن تا آنجا که در حوصله استعداد انسانهاست دست یافت. بنابراین هیچ مسلمان ژرف اندیش و آگاهى بى نیاز آن دو نوع تفسیر نیست. کلمات کلیدی: آیت الله العظمی مکارم شیرازی، تفسیر قرآن، صفات جمال و جلال در قرآن کریم، تفسیر نمونه موضوعی، دانلود جلد 8 پیام قرآن، دانلود کتاب تفسیر، مذهبی، برچسب‌ها: آیت الله العظمی مکارم شیرازی، تفسیر قرآن، صفات جمال و جلال در قرآن کریم، تفسیر نمونه موضوعی، دانلود جلد 8 پیام قرآن، دانلود کتاب تفسیر، مذهبی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری