آواز قناری تنها

آواز قناری تنها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کامبیز صدیقی کسمایی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

آواز قناری تنها مجموعه 86 قطعه شعر کامبیز صدیقی کسمایی شاعری متعهد و آرمانگرا بود که در همه ی زمینه های شعری همچون شعر کلاسیک بالاخص در زمینه غزل و رباعی و نیز شعر امروز نیمایی و شعر گیلکی (هساشعر) تبحر ویژه ای داشت. او در سرودن اشعارش طبیعت گرا و ژرف نگر بود و ایجاز و تمثیل از ویژگی های بارز اشعار اوست. از او سه کتاب منتشر شده است که اولین مجموعه شعری او " در جاده های سرخ شفق " در سال 1347 و مجموعه دوم " آواز قناری تنها " در سال 1351 و " در باد های سرد " در سال 1357 می باشد. چند شعر از این کتاب: در زمینی که همه دشمن هم هستند/ و کسی را به کسی مهری نیست/ بی قرارم امروز./ برگی از شاخه فرو می افتد/ و نگاهم با آن.../ می رود با امواج/ باز برگی و نگاهم با آن/ می رود تا آن دور/ می رود تا دریا./ کاش این رود که در دره به خود می پیچد/ بی قراری مرا هم با خود،/ تا دلِ تیرهٔ دریا می برد/ در دل تیرهٔ دریا می ریخت (شعر در پای یک رود). می تپد در سینه/ دلِ مشتاقم سخت،/ چون که در آینهٔ دیدهٔ دوست/ طرحِ پروازِ کبوترها را/ باز هم می بینم (شعر طرح 8). کلمات کلیدی: دانلود شعر، کتاب شهر، شعر نو، کامبیز صدیقی، مجموعه شعر، شعر کلاسیک، غزل، رباعی، شعر نیمایی، در جاده های سرخ شفق، در باد های سرد، برچسب‌ها: دانلود شعر، کتاب شهر، شعر نو، کامبیز صدیقی، مجموعه شعر، شعر کلاسیک، غزل، رباعی، شعر نیمایی، در جاده های سرخ شفق، در باد های سرد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری