امپریالیسم

امپریالیسم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : نرجس رسا
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

امپریالیسم امپریالیسم حاکمیت مستقیم و غیر مستقیم بر سرزمین های وابسته یا مستعمره توسط یک کشور صنعتی نوین نبود، بلکه حاکمیت شخصی یک حاکم نیرومند برعده بی شماری سرزمین ها چه در اروپا و چه در آنسوی دریاها اطلاق می شد ... فقط در سالهای بعد بود که اصطلاح امپریالیسم معنی هدف دار خود را به عنوان نظامی برپایه چیرگی حکومت امپراتوری از دست داد و عموما به عنوان گسترش یک کشور در بیرون از مرزهایش برای ایجاد سرزمین های وابسته خارجی و در صورت امکان اتحاد آنها زیر لوای یک امپراتوری جهانی، شناخته شد ... امپریالیسم ... ( در غرب ) ... در اصل یک پدیده سیاست بازی به شمار می آمد که شامل گسترش حکومتهای قدرت های بزرگ اروپایی به سراسر کره زمین می شد .   کلمات کلیدی: امپریالیسم، حاکمیت مستقیم، اصطلاح امپریالیسم، درباره امپریالیسم، حکومت امپراتوری، غرب شناسی، روابط بین الملل، استکبار جهانی، نظریه های امپریالیسم، روشنفکری، برچسب‌ها: امپریالیسم، حاکمیت مستقیم، اصطلاح امپریالیسم، درباره امپریالیسم، حکومت امپراتوری، غرب شناسی، روابط بین الملل، استکبار جهانی، نظریه های امپریالیسم، روشنفکری
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری