روانشناسی خرافات

روانشناسی خرافات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فاطمه شعیبی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

روانشناسی خرافات مطالعات روانشناختی خرافات نشان می دهد که معمولا در مواقع حساس و لحظه هایی که عدم اعتماد و اطمینان به آینده وجود دارد خرافات زاده می شود و رویارویی با مسائلی همچون تولد، مرگ، مرض، قحطی و فقر و حوادث طبیعی شایدهایی از این قبیل که همیشه برای بشر منبع اضطراب بودند و احساس شکست و ترس و خشم به دنبال داشته اند و چون هیچ کدام از این ها را آدمیزاد نمی توانسته از راه علم و منطق توجیه کند به خرافات و اعتقادات رو آورده است تا از اضطراب و تشویش درونی رها شده تسکین خاطر پیدا کنند. همان طور که «دیوید هیرم» مدت ها پیش بیان کرده تمایل به خرافات را هرگز نمی توان به طوراز بین برد چون نکته متناقض این جاست که خرافات، بخش جدایی ناپذیر آن دسته از مکانیسم های دفاعی سازگاری انسان است. خرافات ممکن است نوعی احساس تسلط در شخص بیافریند. این احساس تسلط هر چند خیالی باشد باز هم کمک می کند که یکپارچگی شخصیت فرد حفظ شود. فهرست مطالب مقدمه مفهوم شناسی اوهام و خرافات تاریخچه­ ی پیدایش خرافه پرستی علل پدید آمدن خرافات پیامدها و کارکرد های خرافات روانشناسی اجتماعی خرافات خرافات از دیدگاه روانشناختی نظریات تبیین کننده ی پدیده ی خرافات نقد و بررسی خرافات کلمات کلیدی: دانلود کتاب روانشناسی، خرافات، خرافات چیست؟، مطالعات روانشناختی خرافات، دانلود رایگان کتاب روانشناسی خرافات، دیوید هیرم، مکانیسم های دفاعی، مفهوم شناسی اوهام، خرافه پرستی، علل پدید آمدن خرافات، روانشناسی اجتماعی، همه چیز درباره ی خرافات، خرافه، برچسب‌ها: دانلود کتاب روانشناسی، خرافات، خرافات چیست؟، مطالعات روانشناختی خرافات، دانلود رایگان کتاب روانشناسی خرافات، دیوید هیرم، مکانیسم های دفاعی، مفهوم شناسی اوهام، خرافه پرستی، علل پدید آمدن خرافات، روانشناسی اجتماعی، همه چیز درباره ی خرافات، خرافه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری