جمهوری افلاطون

جمهوری افلاطون

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : نیکولاس پاپاس
  • مترجم : بهزاد سبزی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

جمهوری افلاطون مباحثه در خانه‌ ای واقع در نزدیکی دروازه پیرائوس شهر آتن صورت می‌گیرد. صاحب‌ خانه پیرمردی ثروتمند و آریستوکرات به نام کفالوس است. در میان جمع علاوه بر سقراط، پولمارخوس پسر کفالوس، گلاوکن و آدیمانتوس برادران افلاطون، و تراسیماخوس سوفسطایی نیز حضور دارند. جمهوری با توصیف کفالوس از سن پیری آغاز می‌شود. او می‌گوید در سن پیری انسان از هیجان‌های جوانی رهایی می‌یابد و هم چون برده‌ای است که از بند شهوات آزاد شده‌است. حال روحی هرکس در سن پیری به این بستگی دارد که ایام عمر را چگونه گذرانده‌است. انسان در ایام پیری زندگی خود را مرور می‌کند. اگر بد زندگی کرده و کارهای ظالمانه کرده باشد، به تشویش می‌افتد؛ ولی آنکه در گذشتهٔ خود عملی ظالمانه نیابد، آرامش خود را باز می‌یابد و امید یار او می‌شود. البته اگر کسی در ایام پیری از تمکن مالی برخوردار باشد، راحت‌ تر و بهتر زندگی را می‌گذراند و ... کلمات کلیدی: منظور از جمهوری افلاطون، کتاب جمهوری افلاطون، آشنایی با افلاطون، آشنایی با جمهوری افلاطون، جمهوری افلاطون، جمهوری افلاطون چیست، دانلود مجانی کتاب جمهوری افلاطون، برچسب‌ها: منظور از جمهوری افلاطون، کتاب جمهوری افلاطون، آشنایی با افلاطون، آشنایی با جمهوری افلاطون، جمهوری افلاطون، جمهوری افلاطون چیست، دانلود مجانی کتاب جمهوری افلاطون
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری