ذهن ناآرام

ذهن ناآرام

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هادی بیگدلی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

ذهن ناآرام هادی بیگدلی در کتاب ذهن ناآرام به سوال‌های روزمره خیلی از ما پاسخ می‌دهد. سوال‌هایی مانند: کی از این پیشرفت‌ها و ترقی‌هایمان بهره خواهیم برد؟ دویدن و نرسیدن تا کی؟ به هر چیزی که می‌رسیم، درمی‌یابیم آن چیزی نبوده که به‌دنبالش می‌گشتیم؟ کی به رضایت و آرامش و خرسندی خواهیم رسید؟ و ...... موجودی بر روی کره زمین است به نام انسان. ارگانسیمی به نام انسان یک سر دارد که داخل آن یک سیستم پردازشگر قوی و حافظه پر ظرفیتی است که نام آن را مغز نهاده‌اند. چیز دیگری نیز در کنار یا درون مغز است که نام آن را ذهن گذاشته‌اند. جنس ذهن ماهیت دانشی دارد. در ارگانسیم انسان ورودی و خروجی‌هایی برای مغز و یا ذهن تعبیه شده‌‌اند که عبارتند از: چشم، گوش، بینی، دهان و حس لامسه. چیز دیگری نیز در ارگانیسم انسان سوای مغز و ذهن جاسازی شده است که فروید نام آن را نهاد یا لیبدو گذاشته و در آموزه‌های دینی به آن نفس می‌گویند. نهاد یا نفس بدنبال ارضای نیازهای لذت طلبی خود هستند.... نویسنده اعتقاد بر این دارد که نمی‌توان با پاک کردن تک تک بدسکتورها پردازشگر ذهن را سر و سامان داد بلکه باید تا آنجایی که می‌توانیم به به‌هم ریختگی ذهنمان آگاه شویم تا آماده شویم برای حادثه بزرگ پاک سازی ذهن. از نظر نویسنده مطالعه یکی از ابزارهای قدرتمندی است برای آرام کردن ذهن. کلمات کلیدی: به رضایت و آرامش رسیدن، روانشناسی، مدیریت ذهن، روانشناسی ذهن، ناخودآگاه، برچسب‌ها: به رضایت و آرامش رسیدن، روانشناسی، مدیریت ذهن، روانشناسی ذهن، ناخودآگاه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری