ماهیت واقعی مهندسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی

ماهیت واقعی مهندسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد علی کریمی بندر آبادی
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

ماهیت واقعی مهندسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی پس از مطرح شدن موضوع مهندسی فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، در لبیک به فرمایش ایشان، تلاش های خوبی در این عرصه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان متولی اصلی مهندسی فرهنگی، نخبگان و متفکران و اندیشوران دلسوز نظام صورت گرفت. در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد به استان یزد، مصوب گردید: یزد به عنوان «پایگاه (پایلوت) مطالعاتی مهندسی فرهنگی کشور»، شروع به فعالیت نماید. که با پیگیری ها و تلاش های مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، و اهتمام خاص ایشان کارگروه مطالعات مهندسی فرهنگی استان تشکیل گردید. افراد کارگروه متشکل از تعدادی از کارشناسان دینی متخصص (حوزوی و دانشگاهی) در عرصه ی فرهنگ و همچنین بعضی از فرهنگ شناسان، شروع به امور مطالعاتی نمودند. الحمدلله نتیجه ی تلاش کارگروه، و مطالعات شبانه روزی و جلسات متعدد استانی و کشوری و خصوصاً مطالعه روی دیدگاه های امام راحل(ره) و رهبر فرزانه ی انقلاب، نتیجه داد و مجموعه ی ارزشمند کنونی حاصل همّت این کارگروه است. از همان بدو امر، کارگروه برای رسیدن به اهداف مطالعاتی با مشکلات فروانی روبرو بود؛ اختلاف نظر در مورد تعریف فرهنگ، نبودن تعریف مورد وفاق از مهندسی فرهنگی بین نخبگان و مسئولین کشوری، معلوم نبودن اهداف مهندسی فرهنگی و مرز حوزه های فرهنگ، وجود کلمات و اصطلاحات غامض و پیچیده و بعضاً نامفهوم و بی ربط در مقالات و نوشتارها، عدم وجود مرجع و منبع واحد فکری برای مطالعات و بسیاری از مشکلات دیگر، عرصه را بر گروه تنگ نموده بود. آنچه این کتاب ارائه می دهد قابلیت های خاصی را دارد که با دیگر مباحث مربوط به مهندسی فرهنگی در چند سال اخیر متفاوت می باشد. ویژگیهایی که توجه به نقاط قوت آن، تکمیل تحقیقات، و ترمیم نقاط ضعف آن می تواند کمک شایانی به نخبگان جامعه ی ما نماید تا سطح فهم خویش را درخصوص موضوع مهندسی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ارتقا دهند. کلمات کلیدی: مهندسی فرهنگی، نظام جمهوری اسلامی، برچسب‌ها: مهندسی فرهنگی، نظام جمهوری اسلامی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری