گزیده ای از سیاست نامه و قابوس نامه

گزیده ای از سیاست نامه و قابوس نامه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جعفر شعار
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

گزیده ای از سیاست نامه و قابوس نامه - سیاست نامه یا سیرالملوک اولین کتاب فارسی درباره آداب معاشرت و اخلاق و سیاست ملوک و شرح حال فرقه‌های زیاد مانند مزدکی و خرم‌دینان مولف آن خواجه نظام‌الملک وزیر ملکشاه سلجوقی است. - قابوس‌نامه، کتابی است پندی در آیین زندگی، تالیف عنصرالمعالی کیکاوس‌بن اسکندربن قابوس‌بن وشمگیربن زیار و تالیف آن به سال ۴۷۵ قمری است ولی دکتر عبدالمجید بدوی به‌دلایلی سال تألیف آن را میان سالهای (۴۵۷ - ۴۶۲)هجری قمری یاد می‌کند. این کتاب مکرر به‌طبع رسیده، از جمله در ایران هفت‌بار منتشر شده که چاپ پنجم توسط استاد سعید نفیسی به‌سال ۱۳۱۲ طبع و چاپ ششم به‌اهتمام دکتر عبدالمجید بدوی در تهران به سال ۱۳۳۵ انتشار یافته و همچنین در انگلستان جزو انتشارات اوقاف گیب به‌اهتمام «روبن لوی» به سال ۱۹۵۱ منتشر شده و نیز چندبار در هند انتشار یافته‌است. کلمات کلیدی: سیاست نامه، قابوس نامه، سیرالملوک، آداب، معاشرت، اخلاق، سیاست، ملوک، خواجه، نظام‌الملک، ایران، هند، دکتر، برچسب‌ها: سیاست نامه، قابوس نامه، سیرالملوک، آداب، معاشرت، اخلاق، سیاست، ملوک، خواجه، نظام‌الملک، ایران، هند، دکتر
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری