زندگینامه هوشنگ گلشیری

زندگینامه هوشنگ گلشیری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

زندگینامه هوشنگ گلشیری هوشنگ گلشیری (۱۳۱۶در اصفهان - ۱۶ خرداد ۱۳۷۹ در بیمارستان ایران‌مهر تهران) نویسندهٔ معاصر ایرانی و سردبیر مجلهٔ کارنامه بود. وی را بعد از صادق هدایت، تأثیرگذارترین داستان‌نویس ایرانی دانسته‌اند. او با نگارش رمان کوتاه شازده احتجاب در اواخر دههٔ چهل خورشیدی به شهرت فراوانی رسید. این کتاب را یکی از قوی‌ترین داستان‌های ایرانی خوانده‌اند. وی با تشکیل جلسات هفتگی داستان‌خوانی و نقد داستان از سال ۱۳۶۲ تا پایان عمر خود نسلی از نویسندگان را پرورش داد که در دهه هفتاد خورشیدی به شهرت رسیدند. او همچنین عضو و یکی از موسسان کانون نویسندگان ایران و از بنیانگذاران حلقه ادبی جُنگ اصفهان بود. کلمات کلیدی: اصفهان، بیمارستان، تهران، نویسنده، ایرانی، مجله، صادق هدایت، داستان، رمان، داستان کوتاه، کتاب، نقد داستان، ایران، برچسب‌ها: اصفهان، بیمارستان، تهران، نویسنده، ایرانی، مجله، صادق هدایت، داستان، رمان، داستان کوتاه، کتاب، نقد داستان، ایران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری