دستور خط فارسی

دستور خط فارسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

دستور خط فارسی خط چهرۀ مکتوب زبان است و همان گونه که زبان از مجموعۀ اصول و قواعدی پیروی میکند، خط نیز باید پیرو اصول و ضوابطی باشد که « دستور زبان » به نام نامیده ایم. « دستور خط » مجموع آن اصول و ضوابط را ما خطّ فارسی، به موجبِ اصل پانزدهمِ قانونِ اساسیِ جمهوریِ اسلامی ایران، خطّ رسمی کشور ماست و کلّیۀ اسناد رسمی و مکاتبات و کتابهای درسی باید به این خط نوشته شود و طبعاً چنین خطّی باید قواعد و ضوابطی معلوم و مدوّن داشته باشد تا همگان، با رعایت آنها، هویّت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند. تدوین مجموعۀ قواعد و ضوابطِ خطّ فارسی، مخصوصاً در سالهای اخیر که استفاده از رایانه در عرصۀ خط و زبان روزافزون شده و حروفچینی و صفحه آرایی و ویرایش و نمونه خوانی و تهیۀ نمایه و کارهای بسیار دیگری در حوزۀ نگارش و چاپ بر عهدۀ رایانه قرار گرفته و در نتیجه دایرۀ شاغلان به امر چاپ و تکثیر از حلق ۀ متخصّصانِ سنّتیِ این فن بسی فراتر رفته و فرا ختر شده، ضرورت و اهمیت بیشتری پیدا کرده است، چنا نکه نگرانی از خطر بروز تشتّت و اِعمال سلیق ههای مختلف و متضاد نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است ...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری