راهنمای امنیت فناوری اطلاعات

راهنمای امنیت فناوری اطلاعات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جورج سادوسکای
  • مترجم : مهدی میردامادی
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

راهنمای امنیت فناوری اطلاعات مفهوم امنیت در دنیای واقعی مفهومی حیاتی و کام ً لا شناخته شده برای بشر بوده و هست . در دوران ماقبل تاریخ، امنیت مفهومی کام ً لا فیزیکی را شامل م ی شد که عبارت بود از اصول حفظ بقا نظیر امنیت در برابر حملة دیگران یا حیوانات و نیز امنیت تأمین غذ ا. بتدریج نیازهای دیگری چون امنیت در برابر حوادث طبیعی یا بیماریها و در اختیار داشتن مکانی برای زندگی و استراحت بدون مواجهه با خطر به نیازهای پیشین بشر افزوده شد . با پیشرفت تمدن و شکل گیری جوامع، محدودة امنیت ابعاد بسیار گسترده تری یافت و با تفکیک حوز ة اموال و حقوق شخصی افراد از یکدیگر و ا ز اموال عمومی، و همچنین تعریف قلمروهای ملی و بین المللی، بتدریج مفاهیم وسیعی مانند حریم خصوصی، امنیت اجتماعی، امنیت مالی، امنیت سیاسی، امنیت ملی و امنیت اقتصادی را نیز شامل گردید . این مفاهیم گرچه دیگر کام ً لا محدود به نیازهای فیزیکی بشر نم ی شدند، ولی عمدتًا تحقق و دستیابی به آنها مستلزم وجود و یا استفاده از محیط های واقعی و فیزیکی بود ...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری