یادداشت هایی درباره ادبیات

یادداشت هایی درباره ادبیات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

یادداشت هایی درباره ادبیات یادداشت هایی که در اینجا بطور تدریجی و برای نخستین بار به خواننده عرضه می شود، بین سال های ١٩٩۵ دریک دوره مطالعه جدی ادبیات مغرب زمین فراهم شد. پس از سال ها خواندن به زبان -١٩٩٠ فارسی و طُفیل سفره مترجمین گرانقدر بودن، فرصتی پیداشد تا کتاب هایی را که جالب می دیدم –و بعضاً در دسترس بود- به زبان انگلیسی بخوانم، هرچند که برخی از این آثار خود ترجمه از زبان دیگری به انگلیسی بود. در وهله اول، عشق به ادبیات انگیزه اصلی خواندن داستان و سپس نوشتن این یادداشت ها شد و چون هدف انتشار آنها نبود، این قلمزنی ها ویژگی هایی از این دست را بخود گرفت: ١- فشرده بودن ٢- بعضی وقت ها از یک نقطه شروع کرده ام و تداعی ذهنی، ظاهراً مطالب بی ارتباطی را پشت سر هم ردیف می کند، اما این تداعی معانی همیشه آزاد، بی ربط و یا بی منطق نیست. با کمی دقت می توان سرنخ ها را دید ٣- وقتی کتاب ها را می خواندم، زیر بسیاری از سطور خط می کشیدم (در واقع با ماژیک های رنگارنگ، زیر آنها و در حاشیه صفحه نقاشی می کردم) به این امید که در بازخوانی های دوباره و چندباره، قسمت های مورد نظر را بیشتر بسط دهم ...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری