جامعه شناسی مواد مخدر

جامعه شناسی مواد مخدر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هووارد ابادینسکی
  • مترجم : محمد علی زکریایی
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

جامعه شناسی مواد مخدر برای اینکه افراد انگیره تداوم تجربه مصرف موادمخدر را پیدا کنند، باید یاد بگیرند به شیوه صحیح از مواد استفاده کرده و اثرات آن را به طور خوشایند تجربه کنند. این امر (از یک سو) تا اندازه ای به طبیعت ژنتیکی، که خوشایند بودن استفاده از مواد را تعیین می کند و (از سوی دیگر) به میزان بیشتری به ارتباط با یک شبکه مصرف مواد بستگی دارد که قبلا فرد در متن آن با این اعمال و ادراکات جامعه پذیر شده است. از زمان یکه موادمخدر به عنوان یک مساله اجتماعی شناخته شده است، کوش شهایی جهت تبیین این نکته صورت گرفته، که چرا برخی به مواد شیمیایی وابسته م یشوند، در حالی که دیگران در عین مصرف آنها وابسته نمی شوند. این تبیین ها از بر چس بهایی که مصرف کنندگان را صرفا به عنوان افراد ”خوب“ یا ”بدی“ در نظر می گیرند، که علاقه مند به تباهی و فساد هستند، فراتر می روند. برخی معتقدند که این امر یک بیماری دارویی است، در حالی که عده ای دیگر آن را یک مشکل رفتاری می دانند و برخی معتقدند که این امر ریشه های ژنتیکی دارد. برخی دیگر عوامل محیطی را تعیین کننده آن می دانند. عده ای آن را در یک بافت فرهنگی بررسی می کنند و عده دیگری آن را واکنش سازگاری فردی می دانند. بعضی ها......
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری