تاریخ مختصر ترک

تاریخ مختصر ترک

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دکتر جواد هیئت
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

این کتاب که اصل آن به زبان ترکی است، به بررسی ریشه و پیشینه ترک ها در تاریخ می پردازد. درباره ترکان باستان، آگاهی هایی در منابع قدیم چین و بیزانس وجود دارد. منابع اسلامی نیز، شامل آگاهی هایی گسترده درباره ترکان، به ویژه پس از مسلمان شدن آنها است.  تاب حاضر، شامل اطلاعات مختصر و مفیدی درباره تاریخ و فرهنگ ترک است. این کتاب، به ترتیب تاریخی، به قبایل گوناگون ترک می پردازد و  اطلاعاتی منسجم و فشرده، درباره زبان، ادبیات و فرهنگ و تاریخ آنان، تا سده ۱۶ میلادی را عرضه می کند. در ادامه، مهاجرت قبایل مختلف ترک به مناطق گوناگون، و حکومت هایی که آنها پدیده آوردند، مورد بررسی قرار می گیرد. آشنایی با قومیت های ایران, پرویز زارع شاهمرسی, تاریخ اردبیل, تاریخ ارومیه, تاریخ اقوام ایرانی, تاریخ ایران زمین, تاریخ تبریز, تاریخ زنجان, تاریخ قوم ترک, ترکان ایران, زبان ترکی, فرهنگ ترکی, کتابهای ترکی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری