اصول راهنمای حکومت در عهدنامه امام علی به مالک اشتر

اصول راهنمای حکومت در عهدنامه امام علی به مالک اشتر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمود رضاقلی
  • چاپ و سال / کشور: 2011

توضیحات

سیاست و حکومت در تاریخ جهان با زورمداری و زرسالاری و ریاکاری پیوندی ژرف داشته است. شوربختانه این روند بر تاریخ اسلام نیز چیرگی یافت که اثر ویرانگری بر اندیشه و رفتار سیاسی مسلمین بر جای گذارد؛ تا آنجا که آنچه فلسفه سیاسی و حکومتی در اسلام نامیده می شود، چیزی جز تبیین بظاهر اسلامی فلسفه قدرت نیست. بی شک اگر مسلمانان، و بویژه شیعیان، تنها در مضامین عهدنامه امام علی با مالک اشتر اندیشه کرده و آموزه ها و پیامهای آن را عمیقا درک می کردند، پی به این تقلب بزرگ می بردند. عهدنامه تاریخی امام علی با مالک اشتر سندی است اصیل در شناخت فلسفه راستین سیاسی – حکومتی در اسلام و تشیع علوی؛ سندی که بدلیل نگرشی نوین به سیاست که اخلاق، حقوق، ارزشهای انسانی و عدالت اجتماعی را در کانون آن قرار می دهد، همچنین برگی است زرین در تاریخ سیاسی جهان. این عهدنامه اصول راهنمایی برای حل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ارائه می کند که کاربست آنها به رشد و پیشرفت جامعه خواهد انجامید.   ارزشهای انسانی, اصول راهنمای رهبری, امام علی, تشیع علوی, حکومت اسلامی, رفتار سیاسی مسلمین, سیاست و حکومت, عهدنامه تاریخی امام علی, مالک اشتر, نامه امام علی به مالک اشتر
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری