واژه نامه سیاسی

واژه نامه سیاسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : امیر نیک آیین
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

کتاب واژه‌نامه سیاسی به قلم امیر نیک آیین، مجموعه لغات و اصطلاحات علم‌ سیاست می‌باشد که به ‌همراه توضیحات و معنای آن گرداوری شده است. در بخشی از کتاب واژه‌نامه سیاسی می‌خوانیم: آنارشیسم یا هرج و مرج طلبی یک جریان سیاسی است که با منافع و آمال طبقه کارگر و همه زحمت‌کشان مغایر است. از نظر طبقاتی دارای ریشه خرده بورژوایی و از نظر سیاسی ارتجاعی است، زیرا در جهت تکامل جامعه نیست. این لغت از واژه یونانی آنارخیا مشتق است که به معنای فقدان رهبری و حکومت است. آنارشیست‌ها ضرورت وجود دولت و منجمله دولت برولتاری را در هرگونه شرایط اجتماعی، ضروررت وجود حزب و انضباط و مشی سیاسی و برنامه عمل آن را نفی می‌کنند. در جنبش انقلابی طرفداران آنارشیسم با رهبری نهضت از جانب حزب و با ایدئولوژی آن مخالف‌اند. آن‌ها بهانه این‌که شخصیت انسان آزاد است، تنها عمل انفرادی را قبول می‌کنند و در مقابل اقدام جمعی و مبارزه طبقاتی و نهضت اجتماعی را به هیج می‌گیرند. با چنین طرز تفکری روشن است که آنارشیسم عملا مانع مبارزه مردم و گسترش و اتحاد آن می‌شوند، طبقه کارگر را از انجام رسالت تاریخی خویش باز می‌دارند، نفاق و پراکندگی را به جای تشکل و همبستگی می‌گذارند. آنارشیسم, اصطلاحات علم‌ سیاست, امیر نیک آیین, طبقه کارگر
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری