کاربرد فناوری های نوین

کاربرد فناوری های نوین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
  • چاپ و سال / کشور: 2008

توضیحات

امروزه در همۀ کشورهای جهان » سواد فناورانه «  به عنوان بخشی از سواد پایه، در آموزش رسمی مدارس گنجانده شده است؛ زیرا بدون این سواد نمی توانید از ابزارهایی مانند رایانه، دستگاه تصویربرداری، پمپ بنزین، عابربانک و… استفاده کنید. بنابراین، آموزش سواد فناورانه بخشی از آموزش شهروندی محسوب می شود. شهروندانی که از این سواد بی بهره باشند، در زندگی روزمره خود دچار مشکل شده و از رفاه و آسایشی که فناوری های نوین برای زندگی انسان به ارمغان آورده اند، محروم می مانند. فناوری ها علاوه بر مزایایی که دارند، می توانند مضراتی هم داشته باشند. به همین دلیل، انسان در استفاده از یک فناوری ممکن است سه نوع رفتار متفاوت از خود نشان دهد: فن هراسی افراطی، فن دوستی افراطی و استفاده محتاطانه و عالمانه. سواد فناورانه فن دوستی افراطی را تأیید نمی کند، بلکه نگاهی میانه به فناوری دارد و انسان را به استفادۀ عالمانه و محتاطانه از فناوری ها تشویق می کند تکنولوژی جدید, سواد پایه, سواد رسانه ای, فناوری اطلاعات, فناوری پیشرفته, فناوری نوین
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری