ماشین کاری با جریان ساینده:یک مطالعه موردی / Abrasive flow machining: a case study

ماشین کاری با جریان ساینده:یک مطالعه موردی Abrasive flow machining: a case study

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • ناشر : الزویر Elsevier
  • چاپ و سال / کشور: $1991

توضیحات

چاپ شده در مجله فناوری پردازش مواد – Journal of Materials Processing Technology
رشته های مرتبط مهندسی مکانیک، طراحی جامدات، طراحی کاربردی و ساخت و تولید
 فرایند ماشین کاری با جریان ساینده(AFM) را می توان در طیف وسیعی از عملیات پرداخت کاری مورد استفاده قرار داد. ماشین کاری با جریان ساینده(AFM) قادر به کار بر روی طیف وسیعی از مناطق بر روی یک قطعه کار و یا به طور هم زمان بر روی چندین قطعه می باشد. مناطق غیر قابل دسترس و مسیرهای درونی پیچیده را می توان به شکلی کم هزینه و پر بازده، پرداخت کاری کرد. سیستم های ماشین کاری با جریان ساینده قادر به کار بر روی هزار قطعه در روز بوده و این مسئله به شدت موجب کاهش هزینه های نیروی کار با حذف کار دستی خسته کننده می شود. با درک و کنترل پارامتر های فرایند، AFM را می توان در طیف وسیعی از عملیات پرداخت کاری به کار برد و در عین حال به نتایج یکنواخت، قابل تکرار و قابل پیش بینی دست یافت. در ماشین کاری با جریان ساینده دو استوانه متقابل ، یک جریان ساینده نیمه جامد را از طریق مسیر های تشکیل شده توسط قطعه کار و شکل دهی (شکل ۱)اکسترود می کند. این فرایند تنها در جایی ساینده است که جریان محدود باشد: منطقه اکستروژن. ماشین کاری مشابه با عملیات سنگزنی یا لپینگ است زیرا محیط ساینده به آرامی و به طور یکنواخت سطوح یا لبه ها را صاف و مسطح می کند. مواد متغیر از آلومینیوم نرم تا آلیاژ های نیکل سخت، سرامیک ها و کاربید ها را می توان به طور موفق با این فرایند میکرو ماشینکاری کرد.

Description

Extrusion honing-or AFM-ean be applied to achieve a wm~. range of predictable, repeatable results. If the objective of AFM involves uniformly polishing the walls of tile restricting pa.~sages, in die polishing for example, the media chozen should maintain a uniform flow rate as it is extruded through the passage (Figure 2). For deburring or radiusing the edges of a passage, a less viscous media that increases flow rate once it enters the passage causes the edges to be abraded more than the passage walls (Figure 3). The type of flow pattern that occurs depends on the machine settings, the media formulation, and the workpiece and tooling configuration.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری