اثر خانواده درمانی بر روی تغییرات در شدت بازی آنلاین و فعالیت مغزی در نوجوانان مبتلا به اعتیاد بازی آنلاین / The effect of family therapy on the changes in the severity of on-line game play and brain activity in adolescents with on-line game addiction

اثر خانواده درمانی بر روی تغییرات در شدت بازی آنلاین و فعالیت مغزی در نوجوانان مبتلا به اعتیاد بازی آنلاین The effect of family therapy on the changes in the severity of on-line game play and brain activity in adolescents with on-line game addiction

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • ناشر :  الزویر Elsevier
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

رشته های مرتبط: روانشناسی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی تربیتی
۱٫ مقدمه ۱٫۱٫ ساختار خانواده و خانواده درمانی در نوجوانان دارای اعتیاد ارتباط بین ساختار خانواده ناکارآمد و نوجوان معتاد به مصرف مواد توسط چندین مطالعه بهداشت عمومی پیشنهاد شده است (فروج و همکاران، ۲۰۰۷؛ روستیت و همکاران، ۲۰۰۷). در یک بررسی شامل ۳۲۹۶۱ جوان، سیگار کشیدن، مصرف الکل و مصرف مواد مخدر به خانواده‌های بدون آسیب مربوط می‌شد (مک و همکاران، ۲۰۱۰). علاوه بر این، فقدان نزدیکی خانوادگی، عشق و محبت، افزایش خطر ابتلا به رفتارهای تهدید کننده سلامت مانند مصرف مواد مخدر در نوجوانان را به دنبال دارد (رینولدز و راب، ۱۹۸۸). در یک مطالعه از عوامل خانوادگی سهیم در اعتیاد به اینترنت (یین و همکاران، ۲۰۰۷) گرفتاری زیاد والدین نوجوانان و عملکرد خانوادگی پایین‌تر گزارش شده است. در ” بچه‌های جامانده” چین به خاطر مهاجرت والدین از مناطق روستایی به مناطق شهری برای کار، خطر عدم فعالیت بدنی، اعتیاد به اینترنت و سیگار کشیدن افزایش یافته است (گائو و همکاران، ۲۰۱۰). در یک مطالعه از ۱۳۶۹ دانشجوی دانشگاه، تسائی و همکاران (۲۰۰۹) گزارش کردند که کمبود حمایت اجتماعی عامل مهمی برای اعتیاد به اینترنت است. علاوه بر این، تنهایی و اختلاف خانوادگی نیز منجر به اعتیاد به اینترنت می‌شود (یانگ، ۱۹۹۶؛ نالوا و آناند، ۲۰۰۳). اگر چه در مورد امکان پذیری درمان فراهم شده بحث وجود دارد، خانواده درمانی برای بیماران معتاد به مواد پیشنهاد شده است (کرانه، ۲۰۰۷؛ مورگان و کرانه، ۲۰۱۰). در مقایسه با یک مداخله درمان دارویی روانشناختی، گزارش شده است که خانواده درمانی و درمان رفتاری، کاهش میزان استفاده از ماری جوانا و بهبود حل مسئله و استراتژی یادگیری مهارت در نوجوانان با وابستگی به مواد را به دنبال داشته است (لاتیمر و همکاران، ۲۰۰۳). نظارت والدین و علاقه به فرزندان نیز برای درمان و مدیریت نوجوانان با اعتیاد به اینترنت، مهم گزارش شده است (لین و همکاران، ۲۰۰۹). یانگ (۲۰۰۹) تاکید دارد که تلاش‌های والدین مانند محدود کردن زمان بازی و استفاده از رایانه برای انجام تکالیف به جای بازی، عناصر مهمی برای درمان نوجوانان معتاد به اینترنت است. علاوه بر این، خانواده درمانی اصلاح شده با اصطلاح خانواده درمانی استراتژیک کوتاه برای اعتیاد به مواد درکاهش اعتیاد به بازی در نوجوانان مفید است (رابینز و همکاران، ۲۰۱۱).

Description

۱٫۱٫ Family structure and family therapy in adolescents with addiction
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری