عوامل میان فردی همچون محرک های کیفیت و عملکرد در روابط تجاری بین سازمانی میان سازمان های غربی و هنگ کنگ / Interpersonal factors as Drivers of Quality and Performance in Western– Hong Kong Interorganizational Business Relationship

عوامل میان فردی همچون محرک های کیفیت و عملکرد در روابط تجاری بین سازمانی میان سازمان های غربی و هنگ کنگ Interpersonal factors as Drivers of Quality and Performance in Western– Hong Kong Interorganizational Business Relationship

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

رشته های مرتبط: مدیریت، مدیریت عملکرد، مدیریت بازرگانی، مدیریت اجرایی و  مدیریت بازاریابی و صادرات
روش تحقیق هدف تحقیق این تحقیق به تحلیل روابط تجاری بین شرکت های صادراتی غربی از ایالات متحده، کانادا، بریتانیای کبیر، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند و واردکنندگان واقع در هونگ کونگ به عنوان منطقه اداری ویژه چین می پردازد. هونگ کونگ به سه دلیل اصلی نمایانگر محلی مناسب برای این نوع تحقیق می باشد: ۱٫ هرچند هونگ کونگ ممکن است بطور گسترده ای در معرض شیوه های تجارتی غربی پس از گذشت چندین دهه از قانون مستعمراتی بریتانیا بوده باشد، اما ارزش ها و سنت های فرهنگ چینی با این حال ریشه عمیقی در روش انجام داد و ستد و فعالیت اجتماع در ابعاد بزرگ در بین مردم بومی چین دارند. ۲٫ از زمان انتقال اداره هونگ کونگ از بریتانیا به چینن در سال ۱۹۹۷، نقش این شهر در پیشرفت تجارت با منطقه به شدت فزونی یافته است و بسیاری از توزیع کنندگان یا واسطه های هونگ کونگ اکنون وقت بسیار زیادی را در منطقه صرف مذاکره در معاملات از جانب تولیدکنندگان اصلی خود می کنند. ۳٫ به دلیل وابستگی های تاریخی هونگ کونگ که آمیخته شده با آداب انگلیسی است و نیز به دلیل محل جغرافیایی آن، این بازار اغلب به عنوان گذرگاهی برای بسیاری از شرکت های غربی تلقی می شود تا وارد چین و آن سوی آن شوند. این مشخصه ها، همکاری با موسسات تجاری هونگ کونگ را به خصوص برای شرکت های غربی که در جستجوی موفقیت تجاری در منطقه هستند، بسیار جذاب می سازد. محدوده نمونه برداری جمعیت شرکت ها برای این مطالعه، براساس دفتر مدیریت هونگ کونگ (شورای پیشرفت تجاری هونگ کونگ ۲۰۰۶) شناسایی گردید. این مدیریت متشکل از ۱۰۰ هزار شرکت است که ۴۴۸۹۶ شرکت آن مشارکت فعالی در واردات دارند. از بین این وارد کننده ها، ما بطور تصادفی یک نمونه ۵۰۰ شرکتی را برگزیدیم که کالاها را از تولیدکنندگان غربی خریداری می کردند. ماهیت فعالیت های وارداتی این شرکت ها مختلف بود و محصولات الکترونیکی و تفریحی دیجیتالی تا پوشاک و منسوجات را شامل می شد. با هر شرکتی از طریق تماس تلفنی پیش قراردادی بسته شد تا صلاحیت آن برای مشارکت در مطالعه ارزیابی شده، مخبرهای اصلی مناسب شناسایی شده و مشارکت در مطالعات تضمین شود. مخبر اصلی یک شخص در شرکت وارداتی بود که مسئولیت اصلی آن، معامله با افرادی در سازمان صادرات غربی بود. نتیجه این فرآیند، ۲۶۷ شرکت (۵۳٫۴%) بود که جهت شرکت در این تحقیق شرکت نمودند. از دلایلی که برای عدم مشارکت به آنها اشاره شد، کمبود زمان موجود، غیبت مخبر اصلی از اداره و توقف عملیات دادوستدی بود. شیوه های کار میدانی پاسخ دهندگان گزینه پاسخگویی به یک نسخه چینی یا انگلیسی از پرسش نامه را برای انتخاب در اختیار داشتند. پس از ارائه سه سری از افراد باقیمانده، ۲۰۸ پرسش نامه (با میزان پاسخگویی کلی ۴۱٫۶%) در نهایت در یک بازه زمانی شش ماهه جمع آوری شد. ما ۶ پرسش نامه را به دلیل داده های ناقص یا نامشخص حذف نمودیم و ۲۰۲ پرسش نامه را برای تجزیه و تحلیل نگاه داشتیم. به منظور کنترل وجود تبعیض بدون پاسخ، ما از توصیه های منتزر و فلینت (۱۹۹۷) پیروی کردیم: بطور تصادفی ۹ قلم مرتبط با هر ساختار کلیدی را که در پرسش نامه بود، شناسایی کردیم و با گروهی ۳۰ نفره افراد پاسخ نداده تصادفاً انتخاب شده تماس گرفتیم تا به هرکدام از این اقلام پاسخ دهند. سپس پاسخ ها را با پاسخ هایی که از پاسخ دهندگان حقیقی با استفاده از آزمون گردآوری شده بود، مقایسه نمودیم. پاسخ ها هیچ اختلاف چشمگیری از لحاظ آماری نشان ندادند.

Description

Scope of Research
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری