تئوری موتور AC / AC MOTOR THEORY

تئوری موتور AC AC MOTOR THEORY

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: ر AC

توضیحات

رشته های مرتبط: مهندسی برق، الکترونیک قدرت و ماشینهای الکتریکی، مهندسی الکترونیک، برق قدرت و سیستم های قدرت
موتورهای AC به طور گسترده ای برای به حرکت در آوردن ماشین آلات در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی استفاده می شوند. آگاهی از تئوری پایه ای عملکرد موتورهای AC،. برای فهمیدن چگونگی عملکرد این موتورها ضروری می باشد. – توصیف چگونگی نیروی مغناطیسی چرخشی تولید شده در موتورهای AC . – توصیف چگونگی تولید نیروی پیچشی در موتور AC . – بررسی سرعت نیرو، سرعت روتور، محاسبه درصد شیب در موتور AC . – توضیح رابطه بین لغزش و نیروی (گشتاور) پیچشی در یک موتور ACالقایی. اصول عملکرد: اصل عملکرد برای تمامی موتورهای AC ، به اثر متقابل میدان مغناطیسی چرخشی ایجاد شده در استاتور به وسیله جریان AC، با یک میدان مغناطیسی مخالف یا القا شده در روتور یا ایجاد شدن توسط منبع جریان DC جداگانه متکی می باشد. تعامل حاصل یک نیروی پیچشی تولید می کند که می تواند بارهای مورد نظر در سراسر این تسهیلات را به شیوه ای مناسب جفت کند. پیش از بحث در مورد انواع خاصی از موتورهای AC برخی از شرایط و اصول مشترک باید معرفی شوند. میدان چرخشی: قبل از بحث در مورد چگونگی اینکه یک میدان مغناطیسی چرخشی باعث روشن شدن روتور می شود، ابتدا باید چگونگی تولید یک میدان مغناطیسی را دریابیم. شکل ۱ یک استاتور سه فاز ، که سه فاز جریان AC را تأمین کرده است را نشان می دهد. سیم پیچ ها در وای به هم متصل می باشند. در هر فاز دو سیم پیچ در جهت یکسان پیچانده هسنتد. در هر لحظه، میدان مغناطیسی تولید شده یک فاز خاص به جریان از طریق همان فاز بستگی خواهد داشت. اگر جریان جریان از طریق آن فاز صفر است، میدان مغناطیسی حاصل صفر می باشد. اگر جریان در حداکثر مقدار باشد، میدان مغناطیسی حاصل در حداکثر مقدار می باشد. از آنجایی که جریان ها در یه سیم پیچ ˚۱۲۰ خارج از فاز (نا هم فاز) هستند، میدان مغناطیسی نیز ˚۱۲۰ (نا هم فاز) خواهد بود. برای تولید یک میدان که بر اساس روتور عمل خواهند کرد، سه میدان مغناطیسی ترکیب خواهند شد. در یک موتور القایی AC در مقابل روتور و در قطبیت میدان مغناطیسی در استاتور القاء شده است. بنابراین، چون میدان مغناطیسی در استاتور می چرخد روتور نیز برای حفظ میدان مغناطیسی استاتور می چرخد. در ادامه بحث این فصل به موتورهای القایی AC می پردازد. از یک لحظه به بعد، میدان های مغناطیسی هر فاز برای تولید یک میدان مغناطیسی که موقعیتش از طریق زاویه معینی تغییر می کند، ترکیب می شوند. در پایان یک دوره جریان متناوب، میدان مغناطیسی به وسیله ˚۳۶۰ و یا یک چرخش کامل منتقل خواهد شد (شکل۲). به دلیل اینکه روتور دارای یک میدان مغناطیسی مخالف القاء شده روی آن است، آن نیز به وسیله یک چرخش کامل خواهد چرخید. چرخش میدان مغناطیسی در شکل ۲ به وسیله توقف در شش موقعیت یا مورد انتخاب شده توسعه یافته. این موارد در فواصل ˚۶۰ بر روی امواج سینوسی به جای جریان جاری در سه فاز A، B، C هستند. در ادامه، زمانی که جریان جاری در فاز مثبت باشد، میدان مغناطیسی، یک قطب شمالی در قطب های نشان داده شده A، B، C، ایجاد خواهد کرد. هنگامی که جریان جاری در فاز منفی باشد، میدان مغناطیسی، یک قطب شمالی در قطب های نشان داده شده B، C ایجاد خواهد کرد.

Description

Principles of Operation
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری