انگیزه آموزشی و جهت گیری های هدف دستیابی / Educational motivation and students’ achievement goal orientations

انگیزه آموزشی و جهت گیری های هدف دستیابی Educational motivation and students’ achievement goal orientations

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • ناشر : الزویر Elsevier
  • چاپ و سال / کشور: 2010

توضیحات

رشته های مرتبط: علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و تکنولوژی آموزشی
هدف این مقاله ارتقاء درک ماهیت و اهمیت جهت گیری های هدف دستیابی در آموزش ریاضیات ابتدایی می باشد. به طور ویژه، این مطالعه شامل پیش زمینه نظری درباره جهت گیری هدف دستیابی بوده و ماهیت جهت گیری هدف دانش آموزان را بررسی می کند. در ادامه، مرور بر ادبیات فراهم شده که به مدل های اصلی شناسایی شده در نظریه هدف مربوط می شوند. آنگاه بحثی دبره جهت گیری های هدف دستیابی مطرح می شود که در آموزش ریاضیات حائز اهمیت می باشند و با یافته های تحقیق در ادبیات تایید می شود. سرانجام نتیجه گیری انجام می شود تا به خلاصه بحث های اصلی درباره بخش های قبلی بپردازد و پیشنهادات خاصی برای معلمان ریاضی مطرح می شود.

Description

This paper aims to enhance teachers’ understandings of the nature and importance of students’ achievement goal orientations in elementary mathematics education. In particular, the study includes a theoretical background about what achievement goal orientation is, and the nature of students’ goal orientations. Next, a literature review is provided about the major models identified in goal theory. Then, a discussion is made about why achievement goal orientations are important in mathematics education, supported with the research findings in the literature. Finally, a conclusion is made to summarize the main arguments discussed in the previous parts, with specific suggestions to mathematics teachers.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری