خمش / Folding

خمش Folding

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • ناشر : الزویر Elsevier
  • چاپ و سال / کشور: 2005

توضیحات

رشته های مرتبط: زمین شناسی، زمین شناسی ساختمانی
کمانش مواد ناهمسان گرد بیشترین کمانش پیچیده در مواد حاوی ناهمسانگردی مکانیکی غالب رخ می دهد. ناهمسانگردی را می توان با یک خصوصیت ذاتی سنگ ها ناشی از آرایش بستری موازی ذرات رس در شیل یا القا شده طی دگرگونی برای مثال یک اسلیت یا شیست تشکیل شده از یک گل سنگ می باشند. مطالعات تئوری و کار های آزمایشی در چنین موادی نشان می دهد که طیف وسیعی از ساختار هایی وجود دارند که می توانند در صورت فشرده شدن موازی با لایه بندی و خصوصیات کانی ها ایجاد شوند. دو عضو نهایی این دامنه، پین های بالا رونده و چین های جعبه ای می باشد( شکل ۹). نوع ساختمانی که تشکیل می شود را می توان با ناهمسان کردی مکانیکی مواد تعیین کرد. با افزایش ناهمسان گردی در چین های بالارونده( شکل ۹ A)، راه برای چین هایی با صفحات محوری جدا شونده ( شکل ۹ ب) و در نهایت چین های جعبه ای باز می شود( شکل ۹ ج). می توان خاطر نشان کرد که اگر یک چند لایه زمین شناسی دارای ناهمسان گردی مکانیکی بالا باشد، کمانش یافته و ایجاد چین باکس می کند. نمونه ای از این در شکل ۱۰ الف نشان داده شده است که در آن چین جعبه ای با طول موج چندین ۱۰۰ متر در گل سنک های کربونیفر از جنوب غرب انگلستان تشکیل شده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری