تروریسم و جنگ

تروریسم و جنگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هاوارد زین
  • مترجم : سعید ساری اصلانی
  • تعداد صفحه : 210

توضیحات

پروفسور هاوارد زین یکی از شناخته شده ترین روشنفکران آمریکا است . از وی کتابهای زیادی در بارة جنگ، مبارزه با نژاد پرستی، علوم سیاسی، عدالت اجتماعی و خصوصاً تاریخ به چاپ رسیده . قلم وی صریح و روشن است و با گیرائی خواننده را به عمق مسائل رهنمون میشود. با وجود اینکه امروز بیش از 80 سال از عمر هاوارد زین می گذرد، گذشت زمان بر مشغلة فکری و روشن بینی او در تحلیل مسائل مهم جهانی سایه نیافکنده . و حرفة اصلی او یعنی تدریس علوم سیاسی وی را از جهان طنز و ادبیات دور ننموده . صاحب نظران با نمایشنامه های طنزآلود و نیش دار هاوارد زین در زمینه های اجتماعی آشنائی کامل دارند. هاوارد زین در آثارش بیشتر از تاریخ مبارزات مردم، فلسفة تاریخ، جنگ طلبی حاکمی تها و پلید یهای جنگ سخن می گوید . و هر چند خود او در جنگ دوم جهانی در زمرة خدمة بمب افکن های نیروی هوائی آمریکا بود، امروز نظریة جنگ را در هر صورت ممکن محکوم م یداند. برای زین، جنگ دوم آخرین جنگی است که می توان تا حدودی از آن با سربلندی یاد کرد . در واقع شرکت در همین جنگ و مشاهدة فجایع آن بود که پس از پایان جنگ دوم وی را تبدیل به یک تمام عیار کرد. « جنگ ستیز 1 » هاوارد زین در محلة فقیرنشین بروکلین در یک خانوادة کارگری چشم به جهان گشود . در جوانی کارگر اسکله بود . در هنگام شروع جنگ دوم به خدمت سربازی اعزام شد و پس از پایان جنگ با استفاده از ارایه می داد « کهنه سربازان » کمک هائی که دولت به امکان ورود به دانشگاه کلمبیا را یافت و در رشتة تاریخ موفق به اخذ دانشنامة دکترا از این دانشگاه شد. در توضیح تاریخچة مبارزات ضد امپریالیستی در آمریکا، هاوارد زین از افراد، گرو ه ها و انجم نهائی سخن می گوید که برای خوانندة فارسی زبان شاید ناآشنا باشند. سعی مترجم بر آن بوده که با ارایة پانویس ها، تاریخچة زندگی، م بارزات و فعالیت های این افراد، گروه ها و انجمن ها را در دسترس خواننده بگذارد. هر چند که گهگاه، برای بهتر نشان دادن مواضع هاوارد زین و شناساندن وی به خواننده، دست به ارایة تحلیل هائی از نظریات شخصی خود او نیز برداشته . امید آنکه در ارایة این توضیحات راه افراط نپیموده باشد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری