راهنمای مطالعه موردی در خصوص درمان شناختی روان پریشی

راهنمای مطالعه موردی در خصوص درمان شناختی روان پریشی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دیوید کینگدن / داگلاس ترکینگتون
  • مترجم : حسین تصرفی منش
  • تعداد صفحه : 19

توضیحات

درمان شناختی تغییرات مهمی زمینه مدیریت مشکلات در زندگی افراد به وجود آورده است. ایده اصلی این درمان ایجاد بینش در بیمار به منظور درک بهتر بیماری خود می باشد. در این کتاب، مثال های عملی در رابطه با استفاده از این شیوه درمانی به منظور درمان بیمارانی که در برابر درمان دارویی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند، ارائه گردیده است. فصل اول این کتاب در رابطه با بیماری به نام جان می باشد که به دلیل برخی مشکلات در محیط کاری و پس از استعفاء از شغل خویش، دچار توهمات خود بزرگ بینانه گردیده و تصور می کند که شخصیت نظامی و سیاسی مهمی می باشد و تمامی امور جهان به دستور وی انجام می پذیرد. درمانگر تلاش می نماید که با ایجاد همکاری مشترک با بیمار، به بررسی سوابق پیشین زندگی وی پرداخته و اندک اندک با استفاده از تکالیف عملی، امکان آزمون واقعیت و نهایتا افزایش بینش در بیمار را فراهم آورد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری