Digital Tutors Introduction to mental ray in Maya 2014
آموزش کامل تنظیم نورپردازی ، ساخت و اعمال ماتریال و.. در برنامه Maya
- کاربرد : آموزش کامل تنظیم نورپردازی ، ساخت و اعمال ماتریال و.. در برنامه Maya
- نوع فایل : فیلم آموزشی
- زبان : انگلیسی
- سیستم عامل : Windows-Mac-Linux-Android-iOS
- تولید کننده : Digital Tutors
- سال تولید : 2013
توضیحات
با مشاهده این کورس آموزشی بر پروسه کامل تنظیم نورپردازی ، ساخت و اعمال ماتریال و Render مدل و صحنه های سه بعدی با استفاده از موتور رندر Mental Ray در برنامه Maya مسلط خواهید شد .
برخی از سرفصل های درسی این مجموعه:
مقدمه و آشنایی با مباحث این کورس آموزشی
آموزش کار با ماتریال های معماری موجود در Mental Ray
آشنایی با اهمیت Object Scale ( اندازه مدل ) در زمان رندر
آموزش نورپردازی صحنه در زمان رندر با امکانات Physical Sun and Sky
آشنایی با اهمیت فضای رنگی ( Color Space ) در زمان رندر
آموزش استفاده از ابزارهای مدیریت رنگ موجود در برنامه Maya
آموزش نورپردازی و رندر با استفاده از Global Illumination
آموزش نورپردازی و رندر با Final Gather
آموزش استفاده ترکیبی از Global Illumination و Final Gather به صورت ترکیبی در یک صحنه
آموزش رندر کردن Displacement Map ها در Mental Ray
آموزش نورپردازی مبتنی بر عکس ها در Mental Ray
آموزش رندر کردن عبور نور از اجسام
آموزش رندر نفوذ نور به اجسام ( Subsurface Scattering )
آموزش استفاده از لایه های رندر ( Render Layer ) در برنامه مایا
آموزش استفاده از تکنیک های Multi-Pass Rendering در Mental Ray
برخی از سرفصل های درسی این مجموعه:
مقدمه و آشنایی با مباحث این کورس آموزشی
آموزش کار با ماتریال های معماری موجود در Mental Ray
آشنایی با اهمیت Object Scale ( اندازه مدل ) در زمان رندر
آموزش نورپردازی صحنه در زمان رندر با امکانات Physical Sun and Sky
آشنایی با اهمیت فضای رنگی ( Color Space ) در زمان رندر
آموزش استفاده از ابزارهای مدیریت رنگ موجود در برنامه Maya
آموزش نورپردازی و رندر با استفاده از Global Illumination
آموزش نورپردازی و رندر با Final Gather
آموزش استفاده ترکیبی از Global Illumination و Final Gather به صورت ترکیبی در یک صحنه
آموزش رندر کردن Displacement Map ها در Mental Ray
آموزش نورپردازی مبتنی بر عکس ها در Mental Ray
آموزش رندر کردن عبور نور از اجسام
آموزش رندر نفوذ نور به اجسام ( Subsurface Scattering )
آموزش استفاده از لایه های رندر ( Render Layer ) در برنامه مایا
آموزش استفاده از تکنیک های Multi-Pass Rendering در Mental Ray
Description
In this tutorial, we will be exploring the core tools and features of mental ray in Maya.
Having a solid understanding mental ray's core features, and how they work, is a crucial step toward becoming an efficient and productive rendering artist in Maya. We will begin our training by learning two different methods for simulating realistic indirect lighting in Maya, the first method will use global illumination, then we will learn about the second method using final gather.
We will also explore how you can use caustic photons to simulate the detailed light patterns that are created when light passes through refractive surfaces. In addition, we will also explore Image-based lighting techniques, we will learn how to render our scenes in multiple passes, as well as many other tools and techniques that will allow you start generating high quality work for a multitude of projects.
Having a solid understanding mental ray's core features, and how they work, is a crucial step toward becoming an efficient and productive rendering artist in Maya. We will begin our training by learning two different methods for simulating realistic indirect lighting in Maya, the first method will use global illumination, then we will learn about the second method using final gather.
We will also explore how you can use caustic photons to simulate the detailed light patterns that are created when light passes through refractive surfaces. In addition, we will also explore Image-based lighting techniques, we will learn how to render our scenes in multiple passes, as well as many other tools and techniques that will allow you start generating high quality work for a multitude of projects.