رقص رنگ و شعر

رقص رنگ و شعر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کامران خاورانی بانی
  • چاپ و سال / کشور: 1390
  • تعداد صفحه : 50

توضیحات

نگاهی به آثار کامران خاورانی بانی سبک رمانتیسیزم انتزاع

کامران خاورانی، نقاش و آرشیتکت ایرانى مقیم کالیفرنیا، سبک نوینى در هنر نقاشى پدید آورده که آلبرت بوئیمى، استاد پیشین تاریخ هنر در دانشگاه لس آنجلس، با پیشینۀ چهل سال تدریس و انتشار چندین کتاب و مقاله در زمینۀ تاریخ هنر، آن را «آبسترکت رومانتیسم» نام داده و گفته است که هنر خاورانى، خلق تابلوهایی است که بیننده، حتی عناصر اصلى سوژه هاى ناتمام او را مى تواند لمس و باور کند.

پروفسور بوئیمى که چندى پیش در لس آنجلس درگذشت، آخرین کتاب خود را با نام «تولد آبسترکت رومانتیسم» در مورد سبک نوین نقاشى خاورانى منتشر کرد. اخیرا هم، کنگرۀ آمریکا با اهداى تقدیرنامه اى، از این هنرمند ایرانى تجلیل کرده است.
کامران خاورانی یکی از ده‌ها کاندیدایی است که موفق به گرفتن مدال «الیس آیلند» در ماه مه 2011 در آمریکا شد. این مدال به خاطر پرداخت تازه‌ای از طرح مدال «الیس آیلند» به او تعلق گرفت. علاوه بر این کتابخانه‌ی کنگره‌ی آمریکا تابلویی از او به‌نام «پرنده‌ی آزادی» را پذیرفت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری