Digital Tutors - Real-time Shaders with XNA
- کاربرد : آموزش Shading شخصیت های بازی در XNA
- نوع فایل : فیلم آموزشی
- زبان : انگلیسی
- سیستم عامل : Windows-Mac-Linux-Android-iOS
- تولید کننده : Digital Tutors
- سال تولید : 2008
توضیحات
یک تکنولوژی بازی سازی ارائه شده از سوی مایکروسافت است ، تکنولوژی XNA شامل XNA Framework , XNA Game Studio و DirectX است ، افرادی که در برنامه نویسی به زبان C# آشنایی دارند می توانند به راحتی بوسیله این تکنولوژی به بازی سازی بپردازند .
برای درک چیستی این مجموعه نیاز است با مفهوم Shading و Shader آشنا شویم ، بر طبق تعریف Wikipedia از Shader : Shader مجموعه ای از دستورات نرم افزاری است که تاثیرات رندر را بر تجهیزات سخت افزاری گرافیکی محاسبه و اعمال می کنند .
برای درک چیستی این مجموعه نیاز است با مفهوم Shading و Shader آشنا شویم ، بر طبق تعریف Wikipedia از Shader : Shader مجموعه ای از دستورات نرم افزاری است که تاثیرات رندر را بر تجهیزات سخت افزاری گرافیکی محاسبه و اعمال می کنند .
Description
Learn the fundamentals of real-time shaders and a time-saving workflow to creating real-time shaders with XNA. Contains over 4 hours of project-based training for technical artists learning the methods of real-time shading using XNA. Popular highlights include: XNA Overview; Overview of Real-Time Shaders; Loading FBX Content Pipeline Files; Using Basic Effects; Writing Vertex and Pixel Shaders; Coding Effects and Techniques; Setting World, View and Projection Matrices; Altering View Matrix to Create Turntable; Using Skinned Model Processor; Constant and Texture Shading; Lambertian Diffuse Lighting Model; Blinn-Phong Shading Model; Faking Reflections with Cubemaps; Using Normal Maps; Specularity / Reflections using Normal Maps; Setting up Multiple Techniques; Computing Flat Shadows; Shadow Shaders; Working with the Stencil Buffer; Render to Texture; Drawing with Sprite Batch; Using Pixel Shaders for Post Effects.