آشنایی با چهره واقعی ابو هریره

آشنایی با چهره واقعی ابو هریره

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2008
  • تعداد صفحه : 41

توضیحات

کاری از موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر ( عج )

در کتاب‌های علم رجال شیعه، از او با نام عبدالله ابوهریرة یاد می کنند. شیعیان بر این عقیده اند که ابوهریره روایات بسیاری را جعل کرد و به پیامبر نسبت داد. شیخ صدوق روایتی را نقل می‌کند که سه نفر به پیامبر بسیار دورغ نسبت می دادند که یکی از آنها ابوهریره بود. سید عبدالحسین شرف الدین عاملی کتابی با عنوان ابوهریره، درباره دروغ‌های او نوشته است.
از نگاه اهل سنت نام کامل وی عبدالرحمن به صخر الدوسی بن ثعلبه بن سلیم بن فهم بوده و نسب او به قبیلهٔ (الأزو اعظم) یکی از مشهورترین قبائل یمن می‌رسد. نام وی در دوران پیش از اسلام عبد شمس بود که محمد آن را به عبدالرحمن تغییر داد. او پس از فتح خیبر به یثرب آمده و در آن جا اسلام آورد. عمر او را والی بحرین قرار داد. ابوهریره از راویان حدیث است. در صحیح بخاری و صحیح مسلم، احادیثی که او از محمد، پیامبر اسلام نقل کرده‌است ذکر گشته‌اند. در سال ۵۸ هجری ابوهریره، بر جنازهٔ عایشه نماز گزارد. وی در سال ۵۹ (قمری)، در سن هفتاد وهشت سالگی درگذشت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری