فلسفه ریاضیات

فلسفه ریاضیات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد صال مصلحیان
  • تعداد صفحه : 158

توضیحات

ریاضیات لااقل در دو جهت قابل توسعه است، یکی به سوی ریاضیات عالی و ساختارهایی با پیچیدگی متزاید و دیگری به سوی مبانی ریاضیات و شالوده هایی با تجرد و سادگی هر چه بیشتر. جهت اخیر، فلسفۀ ریاضی را مشخص میکند. در فلسفۀ ریاضی می خواهیم به چیستی ریاضیات بپردازیم و بنیادهایی برای آن (البته در صورت وجود) بیابیم، ریاضی ورزیدن خود را (شامل اکتشاف ریاضی، کاربرد ریاضی و آموزش ریاضی) توصیف و ارزش گذاری کنیم، معرفت ریاضی را صراحت بخشیم، به رابطۀ بین ریاضیات و دنیای طبیعی و این که آیا ریاضیات ارائه دهندۀ حقایق تردیدناپذیر است یا خیر بپردازیم، منطق استدلال ها را شناسایی کنیم، تلاش نماییم به تجارب و آگاهی های خود معنی و نظم بخشیم و بالاخره جایگاه ریاضیات را در میان معارف بشری مشخص کنیم . البته تمام این ها، اندیشه می طلبد و این کتاب در مورد جنبه هایی از آن ها به کنکاش می پردازد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری