هندسه منیفلد - جلد اول

هندسه منیفلد - جلد اول

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بهروز بید آباد
  • چاپ و سال / کشور: دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) - پاییز 1381
  • تعداد صفحه : 1

توضیحات

هندسه منیفلد یا هندسه چندگون از مباحث بسیار مهم ریاضی در قرن اخیر و ادامه راه ریاضیدانان بزرگی است که در طی تاریخ ظهور نموده اند. این هندسه در حقیقت روشی است برای استفاده و تکمیل ریاضیات مجردی که در طی قرون،‌ بشر به آن دست پیدا کرده است؛ به عبارت دقیق تر در کاربرد ریاضیات آن عملی که بیش از هر چیز به کار می آید عمل مشتق گیری از توابع است. انجام این عمل روی هر مجموعه دلخواهی امکان پذیر نیست مگر آنکه روی آن مجموعه ساختاری وجود داشته باشد که اصطلاحاً به ساختار مشتق پذیری موسوم است. این ساختار روی برخی از مجموعه ها به طور طبیعی وجود دارد مانند فاصله ای از خط یا ناحیه ای از صفحه و روی برخی از مجموعه ها به طور طبیعی وجود ندارد مانند کره و دایره. بنابراین اگر بخواهیم بطور ساده مفهوم منیفلد یا چندگون را بیان کنیم می گوییم مجموعه ای است همراه با یک ساختار مشتق پذیری که روی آن مجموعه تعریف می شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری